Wednesday 19 October 2011

Stoppad av polisen

Japp, idag blev jag stoppad av polisen på Laxmi Rd. Några av affärsägarna har sett mig i måndags och idag och ringde polisen. De ville veta vad jag gjorde, ville ha papper på att jag fick göra det, och se mitt pass och så vidare. Jag fick vänta och förklara, och ringa Sujit, och sedan följa med till polisstationen. Jag glömde mitt pass på Sangam i helgen och hade tänkt hämta det när jag hade mer tid. Så jag fick ringa dem, och Priyanka lyckades övertyga dem om att de inte skulle behöva komma ner med passet till polisstationen. Sujit kom, pratade lite mer med dem. Jag måste nu söka tillstånd innan jag får göra mera research på gatan. Tillslut fick jag gå, och Sujit skjutsade mig en bit och sedan tog jag en rickshaw till Sangam. Väl där fick jag tillbaka mitt pass, fick ett par kopior på det och passade på att käka lunch. Ovanligt dyr lunch för Indien, men sällskapet var värt det. Sedan åkte jag hem och tänkte jag skulle fortsätta med resten av mitt arbete nu. Jag har saker att göra, så projektet ska inte behöva lida allt för mycket, så länge jag får tillståndet. Imorgon ska jag ta med pass och viktiga papper till Parisar och sedan ta mig till polisstationen igen och visa upp och börja försöka söka tillstånd. Bra att ha Sujit och Parisar bakom mig.

No comments:

Post a Comment