Monday 3 October 2011

På Parisars kontor

Igår tog jag det ganska lugnt för att bli av med den här förkylningen så fort som möjligt. Jag gjorde research och samlade ihop tankar från de första dagarna. Tog en promenad till närmsta matvarubutik och lite längre.

Efter att ha tvättat (och pajat handtaget till luckan på tvättmaskinen?) i morse, (nåja, vid elvatiden, då Sujit var till läkaren på morgonen) tog jag mig till Parisars kontor. Lally skulle precis iväg när jag skulle gå, så jag fick skjuts nästan hela vägen fram och slapp ta en rickshaw.

Jag fick en bunt med publikationer från Parisar att läsa igenom. Jag pratade lite med Sujit om ett specifikt område att jobba med, men han var stressad och vi kom fram till att jag skulle prata mer med Ranjit (på Parisar) och Prasanna.

Jag pratade lite med en amerikansk tjej, Kendra, som också ska göra ett projekt på Parisar. Hon har varit i Indien i några månader, men i Pune och Parisar bara någon vecka. Jag fick lite lunch av henne när det var lunchdags. Några plockar bort sina laptops från skrivbordet, lite tidningspapper läggs ut och så samlas man för lunch.

Många timmar senare fick jag äntligen en chans att prata med Ranjit och det var en väldigt givande diskussion. Vi kom fram till två olika alternativ med sträcka att jobba med. Jag ska ta mig till området igen och fundera, samt prata med Prasanna Desai. Jag fick dessutom en massa annan bra input.

Vid 18 tiden gick jag hem. Den stora vägen som leder mellan mig och Parisars kontor har relativt breda trottoarer, om än väldigt trasiga, så det är möjligt att gå hem utan allt för stora problem. Det är ca 3,5 km och jag stannade och handlade middag på vägen hem. Sedan dess har jag ägnat åt mera research och känner mig som en väldigt duktig student.

No comments:

Post a Comment