Wednesday 12 October 2011

Laxmi Road

Helgen innehöll både en alkoholfri indisktysk oktoberfest, sarishopping och en hel del exjobbsresearch. Måndag och tisdag satt jag hemma och skrev, planerade och ritade kartor etc. Jag fick tillslut på Prasanna Desai, arkitekten, för att höra om han hade någon åsikt om vilken gata jag skulle välja, nu så här någon halv vecka senare. Vi beslöt Laxmi Road, vilket är en av Punes mest kända gator. Shopping gata, mestadels för siden och andra fina sarityger, men även en del smycken och annat. Det har diskuterats att göra den till en gågata under flera år, och diskussionen dök upp igen i nyheterna ungefär samtidigt som jag kom till Pune. Kanske händer det till och med något med den gatan alltså. Det känns hursomhelst som ett ganska trevligt område att spendera mycket tid i. Ja, förutom alla luftföroreningarna då.

Idag var jag på Parisars kontor hela dagen och pratade lite mer med Sujit och Ranjit. Vi verkar ganska överens, även om det ibland kan vara svårt att hinna med att få fram det man vill när man pratar med Sujit. Tänkte åka in till Laxmi Rd imorgon och sedan ta mig till Parisars kontor igen på fredag innan jag åker till Sangam.

No comments:

Post a Comment