Wednesday 2 November 2011

Walking plaza på Laxmi Rd

Internet är dött hemma och jag börjar så sakteliga få slut på pririterade saker att göra utan att besöka projektområdet igen, så jag tänkte blogga från kontoret. Imorgon ska jag ut och räkna trafik igen.

Det händer saker i mitt projektområde. De planerar att göra en del av gatan till en temporär gågata över tre helger i november. Planen är lite svår att uttyda för de använder en karta utan varken skala eller korrekt form, och jag tvivlar på att de själva vet exakt vad de planerar för. Det ska bli intressant att se vad som händer i alla fall och vad jag kan lära mig av detta.

Det hela innebär att jag måste räkna trafik i helgen, vilket jag hade tänkt i alla fall. Jag ska hålla mig till att bara räkna under peakhour och försöka låta bli att bli tagen av polisen den här gången. Förhoppningsvis ska jag hinna med lite turistande och tygshoppande också.


Det innebär också att min planerade Mumbairesa med Juliana nästa helg blir uppskjuten då jag måste studera Laxmi rd. Jag vågar inte lita på att de verkligen genomför alla tre helgerna, så det är nog bäst att jag stannar i Pune. Jag hoppas dock på att komma iväg helgen efter det, för jag vill träffa Tim och Malou och dansa innan de åker norrut.



No comments:

Post a Comment