Sunday 18 December 2011

På väg hem

Utanför fönstret yr snön. Hemma väntar snömodd, men än så länge har jag bara tagit mig till Schweiz. 6h timmar på flygplatsen tillbringas med bredband. Jag bestämde mig för att inte ge mig in till Zürich, då Schweiz tydligen är ganska öde på söndagar, och jag inte ville blöta ner skorna.

Sista blogginlägget känns som det ska vara reflekterande, sammanfattande och så, men det är jag nog för trött för.

Sista veckan i Indien fick jag lite exjobb gjort, men mest umgicks jag med nyfunna vänner. Att säga hejdå är alltid trist, men jag börjar bli van. Det som är bra med sista veckan är att man lättare tar sig tid att faktiskt träffas, då tiden börjar ta slut. På salsan i tisdags had jag fullt upp med att snacka med folk och hann knappt dansa. I torsdags hade vi hejdåmiddag hos en salsadansare och jag sov över natten där, eftersom jag bor i andra änden av stan. I fredags morse gick jag en "heritage walk" i den allra äldsta delen av Pune. Sedan åt jag lunch hos vänner till Sujit och Ranganaths vänner (Sujit på mitt NGO och Ranganath är min vän Nils morbror och den som givit mig kontakt med Sujit). Dessa vänner bodde i samma housing society (eller gated community) som jag. Sedan åkte jag till Parisar för att säga hejdå. Så packade jag mina väskor och drog till Sangam World Centre för att bo sista natten där. Det blev en hejdå middag för Ellen och Net som åkte samma dag som jag. I lördags träffade jag Shirish, Celia och Heather för brunch och stötte sedan ihop med Ellen.

Den delade taxin som skulle ta mig till Mumbais flygplats var 1 timme sen, men jag hade gott om tid ändå. 17.30 indisk tid till 15.20 svensk tid dagen efter ger en resa på över 26 h ändå. Skönt att kunna sova på långflygningen. Dags att hitta gaten nu.

Hejdå Indien!








No comments:

Post a Comment